10 dôvodov prečo si kúpiť švihadlo

Skákanie cez švihadlo sa nám do pamäte vrylo už počas detských čias. Hodiny skákania cez švihadlo neodlúčiteľne patrilo k nášmu detstvu. Snažili sme sa pokoriť osobné rekordy i vytvárať nové kreácie pri preskakovaní. Koľko, krát by ste cez švihadlo preskočili dnes?

Skákanie cez švihadlo ale nie je len zábavnou detskou hrou, no i skvelým cvičením. Vráťte švihadlo do svojho života a uvidíte aké jednoduché je vyskákať všetky nadbytočné kalórie.

10 benefitov správneho skákania cez švihadlo

  • Ide o jedno z najlepších kardio cvičení. Pravidelné cvičenie taktiež zvyšuje kardiovaskulárne zdravie, pretože zlepšuje rýchlosť srdcového rytmu. Ak teda máte problém s krvným tlakom ide o to pravé cvičenie pre vás.
  • Skákaním cez švihadlo spálite až  okolo 1300 kalórií za hodinu. Ide teda o efektívne cvičenie zamerané na spaľovanie tukov.
  • Skákaním cez švihadlo spálite viac kalórií ako pri behu. Navyše skákať cez švihadlo môžete kdekoľvek a nemusíte sa spoliehať na dobré počasie. Zlé počasie vám tak nemôže brániť v cvičení.
  • Ide o jednu z najlacnejších foriem cvičenia, pretože všetko, čo na cvičenie potrebujete je švihadlo za pár eur. Švihadlo si hodíte do kabelky a výbavu do fitka máte zbalenú.
Švihadlo, tenisky, fľaša s vodou, športová podprsenka - Wellness Magazín
[dolgachov] © 123RF.com
  • Skákanie vám pomáha so spevnením a tvarovaním svalstva, keďže ide o cvičenie s vlastnou hmotnosťou.
  • Pravidelným cvičením zlepšíte svoju rovnováhu, koordináciu a prácu nôh. Množstvo profesionálnych športovcov pri tréningoch využíva práve cvičenie so švihadlom, keďže ide o jedno z najlepších cvičení pre vytrvalostný tréning a kondíciu.
  • Skákaním cez švihadlo zapájate takmer všetky časti svojho tela. Skákanie je obzvlášť účinné pri tvarovaní a spevnení stehien a lýtok.
  • Najnovšie štúdie ukazujú, že “skákacie” cvičenia sú pre vaše kĺby menej zaťažujúce ako tie bežecké. Ide o cvičenie s nižším tlakom na kĺby a je teda lepšou voľbou.
  • Skákať cez švihadlo zvládne takmer každý. Nepotrebujete žiadne špeciálne kurzy či hodiny. Cvičenie je vhodné pre začiatočníkov aj pre pokročilých.
  • Skákaním cez švihadlo sa môžete postupne preskákať i k zlepšeniu hustoty vašich kostí.
Náš tip: Jumping – cesta k pevnému telu

Ako začať so skákaním?

  1. Kúpite kvalitné švihadlo. Nesprávne švihadlo vám môže cvičenie kaziť.
  2. Naboso alebo v teniskách? Skákanie naboso podľa štúdií prináša viac benefitov, no ak so skákaním iba začínate určite skáčte v teniskách a postupne tenisky vyzúvajte.
  3. Nezabudnite na športovú podprsenku! (ak ste žena)
  4. Pre cvičenie je potrebná správna plocha. Napriek tomu, že preskakovať môžete kdekoľvek, stále potrebuje otvorenú plochu, aby sa švihadlo nezachytávalo o predmety v okolí.
  5. Upravte si dĺžku lana.
  6. Vyberte si typ cvičenia. Existujú rôzne typy skákacích cvičení. Najčastejšie ide o:
  •         Dvojitý skok – ide o najčastejší štýl skákania. Táto technika sa cvičí vo vysokej rýchlosti. Intenzitu dvojitých skokov sa môže meniť v závislosti od rýchlosti a miery skoku.
  •         Krížový skok –  priečne alebo krížové skoky sú najmenej intenzívne. V rámci kondičných tréningov je vnímaný ako prestávka od vysoko aeróbnych cvičení.
  •         Skoky  jednou nohou – sú už pokročilejšou úrovňou. Vyžadujú si dobrú rovnováhu, keďže zvyšujú záťaž na jednu nohu.
  1.    Skáčte! Nastavte si intenzitu cvičenia a postupne ju zvyšujte alebo upravujte podľa svojich možností. Pokojne sa poraďte s fitness trénerom a nastavte si plán.

Náš tip: Na čo si dať pozor pri prvej návšteve fitness centra?

Tak už viete ako nato a čo skákaním môžete získať. Počas cvičenia dodržiavajte pitný režim. Zahrňte skákanie ako cvičenie do svojho pravidelného tréningu alebo len skáčte. Skákanie cez švihadlo je veľmi energickým a zábavným cvičením, ktoré vás prenesie do detských čias.

Je čas vytiahnuť švihadlo zo skrine!

Mohlo by sa vám páčiť