Nestihli ste zhodiť to kilo navyše? Máme pre vás niekoľko rád ako to napraviť!

Leto je už dávno tu, no vy ste ešte nestihli zhodiť to nadbytočné kilo z vianočných koláčikov? Zbaviť sa váhy nie je ľahkou úlohou a preto sme vyskúšali úžasný zoznam tipov pomáhajúcich k zníženiu telesnej hmotnosti. Nezabudnite základom ostáva pravidelný pohyb, vyvážená stravasprávna životospráva. Pridržaním sa týchto tipov ale môžete svoju krásnu postavu predviesť v plavkách na miestnom kúpalisku, či v exotickej destinácií už o pár dní. Nie je potrebné sa hnať do bláznivých diét a cvičení, tieto tipy na chudnutie vám pomôžu zhodiť kilo navyše zdravým a efektívnym spôsobom a taktiež si udržíte svoje telo v zdravej rovnováhe.

Pred jedlom vypite pohár čistej vody!

Naučte sa pred každým jedlom vypiť plný pohár vody. Vďaka nemu nebude pociťovať hlad a zjete menej, no taktiež pomôže vášmu žalúdku lepšie stráviť potravu.

Pohár vody s citrónom
Citrón obsahuje vitamín C a draslík, ktoré sú prospešné pre náš organizmus

Nepite svoje kalórie!

Vyhýbajte sa sladeným nápojom, sladeným ovocným šťavám a alkoholu. Ak pijete nápoje, ktoré obsahujú veľa cukrov a kalórií naozaj „priberáte aj z vody“.

Jedzte proteíny v každom jedle!

Zahrňte do jedálnička, čo najviac proteínov, ktoré sú jedným zo základných pilierov chudnutia. Snažte sa ale prijímať najmä rastlinné proteíny, ktoré sú pre vaše telo ľahšie stráviteľné.

Znížte príjem rafinovanej múky a obilnín!

Je známym faktom, že konzumácia múky procesu chudnutia rozhodne neprospieva. Nahraďte pri varení klasickú múku špaldovou, ryžovou či iným prijateľnejším variantom, ktorý nebude prekážkou vo vašom chudnutí.

Každý deň zjedzte aspoň 30 až 50 gramov vlákniny!

Vláknina nielen podporuje vaše trávenie no taktiež zabezpečí pocit sýtosti. Vlákninu do tela dostanete vďaka šošovici, fazuli, hrachu, či malinám.

Potraviny s obsahom vlákniny
Vláknina pomáha aj pri prevencii proti rakovine.

Po obede nejedzte žiadne sacharidy!

Sacharidy by ste mali prijímať najmä do obeda, keďže telu dodávajú potrebnú energiu, ktorú na zvládnutie náročného dňa potrebujete.

Majte dostatok pohybu!

Nemusíte práve behať, a cvičiť od rána do večera! Avšak je potrebné zabezpečiť svojmu telu dostatok pohybu. Vezmite svojho domáceho miláčika na dlhšiu prechádzku a trochu sa s ním ponaháňajte, alebo si choďte zaplávať, či už do plavárne, alebo do miestneho jazera. Vravíte si, to je fajn, ale čo ak prší? Nemajte obavy, v takom prípade môžete vyskúšať jógu alebo tai-chi a ponaťahovať svoje telo.

Naučte sa čítať etikety!

Všímajte si, čo sa píše na obaloch potravín, ktoré konzumujete aby ste vedeli, čo a v akom objeme do svojho tela dostávate.

Jeden deň v týždni vynechajte mäso!

Mäso je pre ľudské telo nenahraditeľným zdrojom potrebných živočíšnych bielkovín, no tie sú pre ľudská organizmus ťažko stráviteľné. Odoprením si mäsa z jedálnička aspoň jeden deň v týždni doprajete telu blahodarnú očistu.

Raňajkujte!

Je naozaj pravdou, že raňajky sú základom dňa. Výživné raňajky obsahujúce proteíny, vlákninu a sacharidy vám dodajú energiu na celý deň a naštartujú metabolizmus. Nezabudnite samozrejme pred raňajkami vypiť pohár vody, do ktorého si ale môžete pridať i šťavu z polovice citróna.

Varte si doma!

Začnite sa stravovať doma a pripravujte si vlastné jedlo. Pri varení domácej stravy máte jej prípravu úplne pod  kontrolou. Viete koľko a akých surovín ste na jej prípravu použili. Jedzte aspoň 10 krát v týždni doma. Zahrňte do jedálnička najmä zeleninu, ovocie a bielkoviny.

Spite!

Zdá sa, že správny spánok je odpoveďou takmer na všetko. Zdravý spánok je dôležitý pre fungovanie organizmu.

Chudnutie nie je ľahké pre nikoho, no ak sa počas diéty a cvičenia budete pridŕžať našich typov tých pár gramov navyše odíde takmer samo. Základom je ale cítiť sa dobre vo vlastnej koži. Cvičiť a chudnúť by ste mali preto najmä pre sebapre svoje zdravie, nie kvôli neprajníkom na pláži.

Mohlo by sa vám páčiť