Žijeme v dobe, kedy je v bežnom obchode s oblečením dosť náročné natrafiť na niečo originálne a naozaj unikátne – teda na niečo, čo okrem vás nebudú mať stovky či tisíce ďalších ľudí. S kúskom šikovnosti si však takéto kúsky môžete vyrobiť aj sami doma. Pozrite sa s nami, ako na originálne batikované tričko či iné kúsky podľa vašej vlastnej kreativity.
Doma budete mať vždy unikátny kúsok
Či sa už rozhodnete pre batikované tričko, tielko, mikinu či hoci aj nohavice, takéto doma skrášlené oblečenie má vždy jednu obrovskú výhodu – doma budete mať unikátny a jedinečný kúsok, aký nebude mať nikto iný. Pri batikovaní sa vám totiž nikdy nepodarí spraviť dva úplne rovnaký kúsky, každý jeden je originálny. Takýmto spôsobom môžete oživiť svoj šatník a doplniť ho kúskami, aké nenájdete v žiadnom obchode.
Batikovanie ako skvelá voľnočasová aktivita s deťmi
Rozvíjať tvorivosť u detí je mimoriadne dôležité. Pri batikovaní sa spája hra s farbami s tvorivosťou, ale i s rozvíjaním jemnej motoriky. Touto príjemnou aktivitou tak môžete spojiť príjemné s užitočným – vaše deti budú brať batikovanie ako hru a budú sa tešiť z nového, originálneho oblečenia, no zároveň podporíte ich kreativitu a tvorivého ducha.
Čo budete na batikovanie potrebovať?
Zadovážte si nasledovné:
farby na textil (prípadne farba určená špeciálne na batikovanie),
špagát, tenké gumičky,
nožnice,
pollitrové fľaše (na konci ideálne so „striekačom“),
misku,
vešiak,
sprchu,
… a samozrejme kus oblečenia, ktorý chcete batikovať.
Ako postupovať?
Postup si samozrejme vyžaduje istý cvik, no nie je to nič náročné a určite to zvládnete – či už sami alebo so svojimi ratolesťami.
Postup je teda nasledovný:
1. Tričko (alebo akékoľvek iné oblečenie) najprv namočíme, potom vyžmýkame prebytočnú vodu a rozprestrieme ho na zem.
2. Pri batikovaní sa dajú na oblečení vytvárať rôzne vzory – napr. špirály, tigrie pazúry, čiarky a pod. Podľa zvoleného vzoru je potom potrebné časť oblečenia, kde vzor chcete, upevniť do špeciálneho tvaru špagátom alebo gumičkou. Prípravu týchto vzorov nájdete napríklad tu.
3. Do fliaš si zarobte farby.
4. Tričko vložte do väčšej misky a polievajte ho farbami podľa toho, akej farby chcete mať jednotlivé vzory. Najlepšie je inšpirovať sa rôznymi videami na internete.
5. Keď budete mať celé tričko zafarbené, vložte ho do misky (dajte ale pozor na farby) a tú dajte na 5 minút na do mikrovlnky (na najvyšší ohrev).
6. Po vybratí z mikrovlnky dajte tričko pod sprchu (ideálna je studená voda) a jednotlivé gumičky a motúziky začnite rozmotávať. Tričko pláchajte pokiaľ voda, ktorá z neho tečie, nebude čistá.
Kto som? Človek, ktorý miluje písanie a svoju prácu. Niekto, kto má hlavu neustále plnú nápadov. Zanietený copywriter, ideamaker a redaktor. Nadšenec marketingu na sociálnych sieťach, milovník kávy, cestovania, fotenia a kníh.
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.