Nehrbte sa! S týmito trikmi si udržíte rovný chrbát oveľa jednoduchšie

Vystri sa! Pravdepodobne i vás rodičia často napomínali aby ste svoj chrbát udržiavali v správnom držaní. Udržiavať chrbticu vzpriamenú ale často nie je jednoduché. Či už prácou, cestovaním, alebo inou záťažou dostáva chrbtica poriadne zabrať a často na správne držanie zabúdame. Nesprávne držanie môže prejsť až k skolióze a prerásť k bolesti chrbta. Ako teda môžete udržať vašu chrbticu v správnej polohe a bez bolestí? Zlepšite si svoje držanie vďaka týmto drobnostiam

Zbavte sa stresu

I stres zvyšuje nápor na vašu chrbticu. Neustály stres ma vplyv na kosti, svaly a kĺby, ktoré potrebujete na udržanie chrbtice v správnej polohe. Navyše ak ste v strese je naozaj namáhavé myslieť na to aby ste sa vystierali.

Bolesti pri dlhom sedení
Aj Vás trápia bolesti chrbta v práci?

Spravte si ťaháky

Je dôležité aby ste na správny postoj mysleli, čo najviac. Ak sedíte za stolom celý deň, nakreslite si malú postavu na štítok a položte ju na miesto, na ktoré často hľadíte.

Asociácie fungujú

Pokúste sa priradiť správne držanie tela s niečím, čo robíte pravidelne počas celého dňa, ako je kontrola telefónu, pitie vody alebo prechádzanie dverami.

Pomôžte si  technikou

Využiť môžete i aplikácie a nástroje, ktoré vás vďaka web kamere upozornia na nesprávne držanie tela počas práce na počítači. Skvelou pomocou môžu byť i aplikácie určené na cviky na zlepšenie držania, či pripomínajúce aby ste si udržali správne držanie tela.

Cvičenie v prírode
Pravidelné cvičenie môže uľaviť od bolesti chrbta.

Neohýbajte hlavu nadol pri kontrole telefónu

Namiesto toho aby ste svoju hlavu a krk ohýbali smerom k zemi, držte telefón rovno pred sebou. Každým centimetrom, kedy si ohýbate hlavu nadol, výrazne pridávate záťaž na vašu chrbticu.

Držte ruky v zadných vreckách

Tým, že počas státia držíte ruky v zadných vreckách nohavíc  sa automaticky vyrovná vaša zadná časť a udržíte si tak lepšie držanie

Neseďte dlho v rovnakej polohe

Nie je dobré, ak ste príliš dlho v rovnakej polohe. V ideálnom prípade by ste sa mali pohybovať aspoň raz za hodinu a prechádzať sa po miestnosti.

Seďte správne

Sadnite si na úplný koniec stoličky. Umiestnite zrolovaný uterák alebo bedrový vankúš za chrbát, čím vytvoríte prirodzenú krivku chrbtice. Ohnite kolená pod pravým uhlom a udržujte ich v rovnakej výške. Položte nohy rovno na podlahu.

Precvičujte chrbát

Dobre navrhnutý tréningový plán udržuje vaše telo a chrbticu v správnom tvare. Vyskúšajte cvičenia ako tai chi, joga, či plávanie. Vďaka natiahnutiu svalov bude pre vás oveľa jednoduchšie chrbticu vyrovnávať.

Spánok je dôležitý

Spánkom strávime značnú časť svojho života a teda má výrazný vplyv na našu chrbticu. Vymeňte mäkký matrac a vyberte si pevný, ktorý pomáha udržať prirodzený tvar chrbtice. Ak spíte na boku ohýbajte kolená mierne, ale neobjímajte ich. Položte si pod hlavu vankúš tak, aby bol zarovno s chrbtom. Ak spíte na chrbte nemali by ste používať hrubý vankúš ale zvoliť malý pod krk.

Vďaka týmto jednoduchým typom sa vám určite podarí udržať si správne držanie tela, vďaka čomu nielen, že budete vyzerať atraktívnejší a vyšší, no odrazí sa najmä na zdravý vašej chrbtice. Pravidelným vystieraním a cvičením sa zbavíte nepríjemných bolestí chrbta, ktoré vás sprevádzali počas celého dňa.

Mohlo by sa vám páčiť