Obnovte svoje telo aj myseľ s pilates

Mnoho ľudí už podľahlo pilatesu a mnoho stále váha, či sa do toho pustiť. Tí, ktorí sa tomuto stále populárnejšiemu cvičeniu venujú, naň nedajú dopustiť. Tí, ktorí ho ešte nevyskúšali, majú často plnú hlavu otázok, či je pre nich vhodné a ako to vlastne celé funguje. Nájdite si pár minút čas a poznajte cvičenie, ktoré chytilo za srdce bežných ľudí aj hollywoodske celebrity.

Pre športovcov aj lenivcov

Celosvetovo obľúbená aktivita sa pôvodne nazývala „Contrology“. Známejšie pomenovanie pilates po svojom zakladateľovi tejto športovej metódy Josephovi Pilatesovi – ošetrovateľovi a trénerovi. Cviky mali byť najskôr určené pre profesionálnych tanečníkov a športovcov, neskôr im však prišli na chuť aj „nešportovci“. Metóda pilates je zostavená z vyše 500 rozličných cvičení, vďaka ktorým precvičíte naozaj každú časť vášho tela a každý sval. Na cvičenie potrebujete iba podložku a tiež pomôcky, ako fitloptu, kruh alebo gumenný pás.

Pilates nie je joga

Niektorí si pilates zamieňajú s rovnako populárnou jogou, avšak medzi týmito dvomi cvičeniami je viditeľný rozdiel. Joga je v prvom rade spôsob života a je zameraná nielen na naše fyzické, ale aj duševné zdravie. Harmónia tela a mysle ovplyvňuje kvalitu nášho života a pomáha nám lepšie spoznať seba samých. Navyše, pokiaľ by sme išli ešte do detailov, história jogy sa začala písať oveľa skôr ako história pilatesu – prvé zmienky o joge pochádzajú spred 3500 rokov p.n.l.

5 dôvodov, prečo začať

Zlepšuje držanie tela

Športujeme najmä preto, aby sme si vyformovali postavu a zlepšili svoju kondíciu. S pilatesom sa vám podarí jedno aj druhé. Pravidelným cvičením získate závideniahodné krivky a dostanete sa do formy. Nie je potrebné cvičiť ani každý deň, cvičeniu sa stačí venovať dva až trikrát do týždňa.

Cviky s fitloptou sú súčasťou pilates a dokážu vaše telo poriadne vyšťaviť
zdroj: 123RF

Zlepší držanie tela 

Tajomstvo osobného vyžarovania spočíva predovšetkým v správnom držaní tela. Prezrite si fotografie ľudí, ktorí sa nehrbia – pôsobia sebavedomo, rozhodne a vyrovnane. S pilatesom ste len krok od krajšej postavy. Už po pár dňoch cvičenia uvidíte na sebe prvé výsledky. Postava bude pevnejšia a začnete sa automaticky vystierať.

Zlepší flexibilitu

Pri pilatese sa do cvičenia zapájajú všetky svaly, takže poctivo precvičíte všetky časti vášho tela. Pilates nie je zameraný napríklad iba na posilnenie brušného svalstva, preto si môžete byť istí, že zabrať dostanú všetky vaše partie. Pravidelným cvičením sa dopracujete nielen k peknej postave, ale aj k stratenej flexibilite. Ohybnosť už nebude váš nepriateľ a budete mať zo seba lepší pocit.

Naučíte sa dýchať 

Základom cvičenia pilates je správne dýchanie. To sa učí na prvých hodinách a neoplatí sa ho podceniť. Nesprávne dýchanie vám môže spôsobiť nemalé zdravotné problémy, napríklad si zle zaťažíte chrbticu. Najmä začiatočníkom sa preto odporúča cvičiť pod dohľadom profesionála, ktorý dohliadne na to, aby ste si nenarobili viac škody ako úžitku.

Pilates pre každého 

Na prvý pohľad cviky metódy pilates nevyzerajú náročne. Keď sa cvičeniu začnete intenzívne venovať, zistíte, že pri precízne prevedených cvikoch sa predsa len zapotíte. Napriek tomu ho môže cvičiť akákoľvek veková skupina a kedykoľvek. Pilatesu sa často venujú aj tehotné ženy, ktoré sa chcú udržať v kondícii a cítiť fit. Ak máte pochybnosti, či je pilates to správne cvičenie pre vás, mali by ste sa obrátiť na odborníka, ktorý zhodnotí váš zdravotný stav a odporučí vám, či pilates môžete začať cvičiť.

Inšpirujte sa aj vy

Možno aj vás pilates láka, ale zatiaľ patríte do skupiny váhavcov, ktorým táto metóda síce učarovala, ale nevedia, či je to pre nich skutočne to pravé orechové. Ako inšpiráciu máme pre vás tri videá, ktoré budú pre vás možnou motiváciou.

Pilates pre začiatočníkov:

Pilates s fitloptopu:

40 minút pilatesu

Mohlo by sa vám páčiť