S gumou na cvičenie kdekoľvek

Guma na cvičenie sa stala v poslednom období mimoriadne obľúbenou pomôckou. Cvičenie s ňou je jednoduché a možné naozaj kdekoľvek, jej kúpa vás finančne nezaťaží, a skvele s ňou dokážete precvičiť každý jeden sval. Teraz vám prezradíme, ako si s ňou môžete precvičiť celé telo.

Výhody cvičenia s gumou

Cvičenie s gumou (nazýva sa aj odporová guma alebo expandér) je skvelým spôsobom, ako si svoje telo dokonale precvičiť aj doma – bez nutnosti návštevy fitness centra. S gumou si totiž môžete precvičiť naozaj každú jednu časť svojho tela – od lýtok, cez stehná a zadok, až po chrbát, brucho a ruky.

Výhodou cvikov s expandérmi je aj to, že celkovo zlepšujú kondíciu, zvyšujú silu a napomomáhajú aj k zvýšeniu celkovej flexibility tela.

A ako sme už spomínali, jednou z najväčších výhod odporových gúm je ich skladnosť a to, že si ich so sebou môžete vziať naozaj kamkoľvek. Skvelým pomocníkom tak môžu byť napr. pri cestovaní, kde si so sebou nemôžete brať ťažké nástroje.

Skvelé na expandéroch je ale aj to, že ako k našim svalom, tak i ku kĺbom sú veľmi šetrné. Práve preto sa veľmi často využívajú aj pri rôznych fyzioterapeutických či rehabilitačných cvičeniach.

Guma na cvičenie sa dá využiť naozaj na rôzne cviky, ako napr. drepovanie s odporom
zdroj: 123RF

Akú gumu si vybrať?

Odporových gúm je viacero druhov. Vo všeobecnosti platí, že čím je hrubšia a kratšia, tým väčší odpor vytvára, a teda tým je cvičenie s ňou náročnejšie. Najlepšie je ale určite zakúpiť si celú sadu, kde budete mať k dispozícii gumy s rôznym odporom a s rôznou dĺžkou, vďaka čomu dokonale precvičíte celé svoje telo.

Náš tip: Najčastejšie chyby pri cvičení. Robíte ich aj vy?

Koľko by mal tréning s gumou trvať?

Časové trvanie takéhoto tréningu je, samozrejme, na vás. Ako sa hovorí, aj 15 minút cvičenia je lepšie ako nič. Ak však máte dostatok času a na svojej postave si naozaj dávate záležať, určite je dobré pocvičiť si aspoň 45 minút, a to ideálne aspoň 3x do týždňa.

Dôležité je aj to, že ak ste s gumami predtým necvičili, vaše telo si na to bude musieť zvyknúť, na začiatku preto rátajte so svalovou horúčkou. Ak však vytrváte, pozitívne zmeny na svojej postave už spozorujete do niekoľkých týždňov, a to v podobe pevnejších svalov a vyrysovanejšej línie.

Náš tip: Prehnané cvičenie alebo čo na svalovicu?

Ako s gumou cvičiť?

Gumu je najvhodnejšie kombinovať s inými tipmi cvičenia a takýmito cvikmi doplniť napr. cvičenie s vlastnou váhou, posilňovanie s činkami a podobne. Ako sa však hovorí – lepšie je niečo raz vidieť, ako o tom stokrát počuť, preto sme pre vás vybrali 4 skvelé videá, podľa ktorých si môžete s expandérom zacvičiť aj v pohodlí svojho domova či kdekoľvek inde. Veríme, že si ich užijete a guma na cvičenie sa stane vašim spoločníkom naozaj kdekoľvek.

 

Mohlo by sa vám páčiť