Cvičte aj s rodinou. A to doslova!

Premýšľali ste niekedy, že do cvičenia zapojíte celú rodinu? Že je to nereálna predstava? Neverte tomu, ide to ľahšie, ako si možno myslíte.

Cvičte s partnerom

Istý americký výskum raz deklaroval, že človek vo vzťahu priberie za rok jedno kilo. Možno sa teraz pousmejete a poviete si, že to nič nie je, no čo 20 rokov v harmonickom vzťahu?! Ak chcete zostať vo forme, zlepšiť si kondíciu a tráviť spolu viac času, cvičenie vo dvojici je práve pre vás.

Milujete výzvy? Čo takto skúsiť Acroyogu? Tá sa stáva aj tu u nás čoraz populárnejšia a spája v sebe klasickú jogu s partnerskou akrobaciou. Vďaka nej si vybudujete nielen pevné a flexibilné telo, ale aj dôveru voči tomu druhému. Na začiatku je dobré naštudovať si pár videí alebo sa najprv prihláste na pár hodín, aby ste pochytili základy. Výhodou je, že takto cvičiť môžete kdekoľvek, doma, v parku či na turistike (vznikajú z toho naozaj pekné fotky).

Cvičenie vo dvojici s partnerom môže byť zábava aj efektívne spoločne strávený čas.
zdroj: 123RF

Ak hľadáte niečo výbušnejšie ako joga, skúste spoločné tréningy vo fitku. Hecovaním toho druhého sa môžete vypracovať k lepším výkonom akoby ste možno na začiatku čakali. Výpady, kľuky s tlesknutím či švihadlová výzva, možností je skutočne veľa.

Za zmienku pri spoločnom cvičení samozrejme stoja aj klasiky, ako spoločný beh, bicyklovanie, korčuľovanie či squash. Stačí si vybrať šport, ku ktorému máte blízko.

Náš tip: Prehnané cvičenie alebo čo na svalovicu.

Cvičte s bábätkom

Ak patríte do skupiny čerstvých mamičiek, predstava nájsť si čas na cvičenie sa zdá byť náročná. Všetko sa prispôsobuje novému členovi rodiny a v každom kúte striehne nejaká nedoriešená úloha. Nájsť si však trochu času na seba a cvičenie pridá na pohode aj vám.

Na začiatku je podstatné poradiť sa s lekárom. Pokiaľ nemáte žiadne komplikácie, môžete začať cvičiť po ukončení šestonedelia. Začnite zľahka a zamerajte sa na svoju kondíciu. Pustite si svoju obľúbenú hudbu a tancujte. Ak neholdujete tomuto pohybu, skúste rýchlu chôdzu s bábom v kočíku či beh.

Cvičenie s bábätkom – pre dieťa zábavou a pre vás spoločný čas s vašou ratolesťou.
zdroj: 123RF

Svoje telo môžete spevniť aj cvikom zvaný plank. Bábo vás môže sledovať z vajíčka, či môže ležať pod vami na karimatke. S týmto cvikom začínajte postupne, vydržte v ňom 15 sekúnd, potom si na 10 sekúnd oddýchnite. Opakovať ho môžete na začiatku po 5-krát.

Veľmi obľúbené sú aj drepy či výpady. Cvičiť zo začiatku môžete sama, neskôr, keď drobec vyrastie, môžete ho zapojiť. Ak už vače bábo udrží hlavičku, môžete ho pri drepoch dvíhať. Dieťa sa zabaví a vy budete mať záťaž.

Cvičte v kruhu rodiny

Máte aj vy už väčšie deťúrence a chceli by ste ich viesť k športu? Nie je nič lepšie ako športovať spolu. So športovými dávkami začínajte postupne, prechádzky, turistiky, vďaka ktorým získate kondičku, strávite čas spolu a v dieťati sa vytvorí dobrý návyk.

Vedeli ste, že dieťa od 12 rokov už môže s vami chodiť do posilky? Nie, aby tam podávalo šialené výkony, ale dvíhať ľahké činky či vyskúšať si nejaké stroje nemusí byť na škodu. Plánujete dovolenku? Čo takto vymyslieť ju športovo? V zime zvoľte lyžiarske stredisko. Taký týždeň na svahu je poriadna makačka. V lete môžete využívať rôzne vodné športy, ktoré ste ešte nikdy nevyskúšali. Uvidíte, budete sa baviť.

Mohlo by sa vám páčiť