Najčastejšie chyby pri cvičení. Robíte ich aj vy?

Ste frustrovaná z pomalého pokroku pri cvičení? Trénujete naozaj tvrdo ale nevidíte žiadne skutočné výsledky? – znie to síce ako začiatok teleshopingovej reklamy na nejaký skvelý prístroj na cvičenie, no nie je. Snažíme sa vám len povedať, že možno robíte len jednu z banálnych chýb pri cvičení rovnako ako mnohí iní.

Eliminujte nasledujúce chyby pri cvičení a dosiahnite tak vyššie výsledky za rýchlejší čas.

1. Málo jete

Najväčšou chybou pri cvičení je nedostatočná a nevyvážené strava. To samozrejme neznamená, že máte po nociach vyjedať chladničku!

Počas cvičenia potrebujete dostať do tela dostatok kvalitných bielkovín a kalórií.

Aby vaše telo dokázalo vytvárať svalovú hmotu potrebuje nato “stavebný materiál” a ten získate najme zo správnej stravy.

Náš tip: Recepty na domáce proteínové guľôčky

2. Stále to isté dookola

Ďalšou z najväčší chýb pri cvičení je, že očakávate, že ak niečo spravíte 2x úplne rovnako dostanete sa k vysnívanému cieľu rýchlejšie. Pri cvičení to neplatí!

Výsledkom rovnakého rutinného cvičenia znovu a znovu je stagnácia.

Ak sa zameriate na rovnaké partie či cviky kolom dokola, nikam vás to neposunie. Dôležité je cviky neustále obmieňať a striedať. Jeden tréning pridajte, ďalší zasa uberte.

Zabráňte tomu aby sa cvičenie pre vás a vaše telo stalo rutinným. Naše telo má neuveriteľnú schopnosť si pamätať a cviky, ktoré často opakujete je preň stále ľahšie vykonávať a teda nepaľuje toľko energie ako očakávate.

Cvičenie
Zdroj: [dolgachov] © 123RF.com

3. Priveľká záťaž

Pri cvičení často krát predpokladáme, že naše svalstvo bude priamo úmerne rásť s hmotnosťou závaží, ktoré dokážete zdvihnúť. Omyl! Jediné, čo rastie s množstvo závaží na činke je vaše ego, nie svaly.

Samozrejme je dôležité zvyšovať svoju silu, ale radšej niekoľko krát zdvihnite ľahšiu činku ako raz najťažšiu.

4. Neprežeňte to s využívaním doplnkov stravy

Počas cvičenia sa mnoho ľudí nechá zlákať na  využívanie doplnkov stravy. Tieto “zázraky” samozrejme svojim spôsobom dokážu pomôcť k dosiahnutiu vášho cieľa. No z dlhodobého hľadiska vám môžu naopak uškodiť. Množstvo ľudí od týchto doplnkov očakáva zázraky. Tie ale bez vašej usilovnej práce nenastanú. V žiadnom prípade sa ale nenechajte zlákať na ilegálne doplnky.

5. Nevzhliadajte k svojmu idolu

Motiváciou k cvičeniu by nemalo byť prianie vyzerať ako niekto iný. Motiváciu by malo byť získať zo seba to najlepšie.

Vyzerať ako Arnold alebo vaša obľúbená herečka nie je skutočnou motiváciu a preto sa môže stať, že vás táto motivácia skoro opustí alebo v horšom prípade, vás neustále frustruje.

Vaše vysnívané idoly by mali byť inšpiráciou, nie motiváciou.

6. Doprajte si oddych

Nepreháňajte to s cvičením. Doprajte sebe i svojmu telu oddych. Nemusíte každý deň tráviť v telocvični. Pokojne si doprajte deň v kresle s knihou v ruke. Striedajte namáhavejšie aktivity s oddychovými. Každopádne sa poraďte s odborníkom, ktorý vám nastaví individuálny plán.

Workout Plan v zošite
Zdroj: [Andriy Popov] © 123RF.com

7. Nedostatok tekutín

Málo vody počas dňa môže mať negatívny vplyv na váš metabolizmus, vašu chuť do jedla i výdaj energie. Nedostatok vody v kombinácii s diétou a cvičením môže viesť ku zdravotným problémom. Noste fľašu s vodou počas celého dňa so sebou a neustále dopĺňajte tekutiny. Nestačí piť iba, keď ste smädná. Telo si pýta vodu neustále.

8. Nevynechajte rozcvičku

Vždy pred tréningom sa zahrejte. Ponaťahujte svalstvo predtým ako mu dáte skutočne zabrať. Vďaka niekoľkým minútam strečingu pred cvičením dokážete nie len podať lepší výkon, no súčasne dokážete predísť zraneniam.

Zanedbanie zahriatia je ako pozvánka pre zranenie.

Náš tip: Na čo si dať pozor pri prvej návšteve fitness centra?

9. Necvičte cez bolesť

Cvičenie má prinášať radosť, nie bolesť. Keď začnete pociťovať akúkoľvek bolesť počas cvičenia alebo po ňom, je to znamenie, že ste presiahli svoj limit. Tieto limity by ste mali postupne posúvať krok po kroku. Nie ich násilne prekračovať míľovými krokmi a ignorovať to, čo sa vám telo snaží povedať. Nikdy to nestojí za to, ak riskujete vážne zranenie.

Vyhnite sa týmto chybám a uvidíte, že váš vysnívaný cieľ sa bude približovať rýchlejšie. Ak niektorú z chýb robíte aj vy – zmeňte to!