Ako sa dostať po tehotenstve naspäť do formy

Množstvo žien počas tehotenstva vidí rásť číslo na váhe, no je to úplne bežný jav, veď sa im pod srdcom vyvíja malý človiečik. Pod vplyvom hormónov však niektorým pribudne aj pätnásť či dvadsať kilogramov. U väčšiny žien sa tieto kilá stratia krátko po pôrode. Zväčša to býva počas šestonedelia, kedy telo opäť prebieha mnohými fyzickými aj psychickými zmenami. Orgány sa posúvajú na pôvodné miesto, maternica, ktorá po pôrode váži približne jeden kilogram sa opäť upraví na pôvodných 70 gramov. Žena začína kojiť a prostredníctvom materského mlieka presúva živiny aj na svoje dieťatko. Tvorba mlieka navyše pomáha spaľovať tuk, ktorý sa v tele uložil počas tehotenstva.

Rozkývaná hladina hormónov sa neodzrkadľuje len na fyzickej, ale i na psychickej forme ženy. Neraz prispieva k vzniku psychických problémov, ktorých príznakmi sú zmeny nálad, podráždenosť, precitlivenosť, úzkosť, strach, vyčerpanosť, poruchy spánku a mnoho ďalších. Väčšinou aj tieto problémy odídu ako kilá, no niekedy prejdú do popôrodných depresií  a psychóz. Vtedy je dôležité vyhľadať odbornú pomoc.

My vám dokážeme poradiť, ako sa dostať späť do formy a zbaviť sa kíl, stresu a ľahko zvládnuteľných problémov, ktoré stále neodchádzajú.

Ženy, ktoré predtým cvičili, majú vopred vyhraté

Ak ste počas svojho života pravidelne športovali, vaše telo sa dostane do kondície skôr ako ženám, ktoré necvičili ani pred tehotenstvom. Ak patríte medzi tie, ktoré predtým nešportovali, musíte byť trpezlivá. Keby ste sa totiž rozhodli zrazu naplno cvičiť, vaše telo by mohlo dostať šok, z čoho by sa vám napríklad mohlo prestať tvoriť mlieko. Drastické diéty takisto nie sú riešením, tým budete oberať len svoje dieťa o dôležité živiny. Dôležité je ale neprejedať sa. Mamičky majú často tendenciu dojedať po deťoch, predovšetkým sladké sušienky, ovocné výživy, pudingy či biele pečivo, ktoré pred tehotenstvom nezvykli zaraďovať do jedálnička. Práve tieto potraviny sa vám v tele budú aj ďalej meniť na tuk. Ten tak rýchlo nespálite, preto na všetko treba odhodlanie a najmä pevné nervy. Netreba zabúdať, že vyvážená a pestrá strava, ako aj pravidelnosť v stravovaní, je základom za každých okolností.

Prvým krokom je vybrať si

Na to, aby ste schudli nemusíte behať maratón alebo dvíhať ťažké váhy. V dnešnej dobe existuje množstvo druhov cvikov, pri ktorých dokonca môžete cvičiť aj s vašou ratolesťou. Dnes si môžete vyberať z množstva cvičení a pohybových aktivít. Najdôležitejším krokom je vybrať si a pravidelne sa cvičeniu venovať.

Počas šestonedelia sa odporúča oddych a regenerácia, no ak sa cítite dobre, môžete začať s prechádzkami v okolí vášho bydliska s kočíkom alebo populárnymi nosičmi a šatkami, ktoré prirodzene zaťažia telo. Môžete si stiahnuť do mobilu krokomer ako aplikáciu a po prechádzke si ho vždy pozrieť. S kočíkom môžete vyraziť aj na inline korčule, alebo si zakúpiť špeciálny športový vozík, ktorý sa dá upevniť aj za bicykel.

Momentálne sú obľúbené kruhové tréningy s deťmi v nosičoch alebo v šatkách. Takto máte dieťatko stále pri sebe a to vám napomáha ako záťaž pri cvičení. Je vhodný aj z dôvodu socializácie, ženy na ňom stretnú ďalšie matky, s ktorými sa určite budú mať o čom rozprávať a navzájom si spríjemnia deň. Cvičiť samozrejme môžete ale aj sama doma s pomocou voľne dostupných videí.

Ak by ste mali možnosť dieťatko nechať chvíľu v niekoho opatere, odporúčame zumbu, aerobik a podobné dynamické športy v sprievode rytmickej hudby, pri ktorých spálite množstvo kalórií a ponaťahujete si svalstvo. Z tréningu budete vychádzať príjemne naladená. Ak by ste naopak potrebovali niečo pomalšie, v tom prípade zvoľte jogu, ktorá vám zaručene pomôže navodiť aj duševnú pohodu a zotaviť vaše panvové svalstvo po pôrode.

Najdôležitejšie je počúvať svoje telo

Čo sa týka aktivít, je naozaj z čoho si vyberať. Avšak vy sama musíte cítiť, čo je pre vás najlepšie a najmä, kedy s cvičením začať. Dôležitý je aj spánok. Je dokázané, že ak majú ženy nedostatok spánku, ich telo si nahrádza energiu chuťou na sladké, kávu či energetické nápoje. Všetko vymenované vedie len k nárastu hmotnosti. Ak sa cítite byť unavená, môžete si jednoducho chvíľu pospať s vašim drobcom aj cez deň. Domáce práce určite počkajú.

Neodopierajte si stravu, na ktorú máte chuť, ale nezabúdajte na spomínanú striedmosť a vyváženosť. A ak cítite únavu, či bolesti, určite sa nasilu nenamáhajte. Vždy si na plecia vezmite len toľko, koľko vládzete uniesť a robte len to, čo vás dovedie k psychickej pohode. Vtedy budete spokojná nielen vy, ale aj vašej bábätko.

Mohlo by sa vám páčiť