Ako na pekné vlasy cez stravu

rsz_8086

Predstavte si, že by ste sa o svoje rastliny starali tak ako o svoje vlasy. Ako by to vyzeralo? Mali by z čoho čerpať živiny potrebné k zdravému rastu a vitálnemu fungovaniu? Ovisnuté lístočky by ste liečili hnojivom alebo povrchne, sprayom dodávajúcim lesk? Ktovie, prečo, ale korunu krásy máme tendenciu vnímať ako nejaký doplnok alebo ozdobu, ktorú si večer odložíme do šatníka. Pritom je súčasťou tela, a odzrkadľuje to, čo sa v organizme deje. Podobne ako v prípade rastlín, pokiaľ chceme mať zdravo vyzerajúce a neustále rastúce vlasy, musíme im dodať výživu zvnútra. Ako na to? Prezradíme vám to v nasledujúcich riadkoch.

Strava

Reči o zdravej strave pre vlasy nie sú prázdne

Použitie tých najlepších vlasových produktov ešte nepredstavuje správnu starostlivosť o vlasy. Tá začína stravou. Telo musí mať dostatočné množstvo vitamínov a minerálov, aby ich vedelo spravodlivo rozdeliť medzi jednotlivými orgánmi a aby určitú dávku dokázalo ušetriť aj pre vlasy.

Vitamíny skupiny B regulujú tvorbu kožného mazu a aktivujú metabolické procesy vo vlasovom folikule. Nájdete ich v rybách, šošovici, vaječných žĺtkoch, orechoch, celozrnných výrobkoch a strukovinách. Ak vás trápi vypadávanie vlasov, konzumujte slnečnicové semiačka. Obsahujú všetky vitamíny skupiny B vo vysokých koncentráciách, preto môžu byť vynikajúcim riešením na tento problém.

Vitamín A zabezpečuje správnu rýchlosť rastu vlasov. Jeho najdôležitejším zdrojom je vaječný žĺtok, morské ryby, maslo, ale telo dokáže vitamín A vyprodukovať aj zo zeleniny a ovocia s obsahom betakaroténu, napríklad z papriky, mrkvy, špenátu alebo tekvice.

TIP: Rady ako zabojovať proti vypadávaniu vlasov na jeseň

Strava

Vitamín H alebo biotín je aj napriek svojmu názvu členom rodiny vitamínov B, ktorých nedostatok je zodpovedný za predčasnú stratu vlasov. Jeho hlavným zdrojom sú lieskové orechy, mandle, vaječné žĺtky, huby a orechy.

Vitamín C je výborný antioxidant, ktorý vplýva na telo komplexne. Spájame ho najmä s posilňovaním imunitného systému. Pri starostlivosti o vlasy zohráva dôležitú rolu v tom, že podporuje tvorbu kolagénu.

Okrem vitamínov myslite aj na minerály, najmä na železo (mak, kešu, špenát), jód (jahody, čučoriedky, jódová voda), selén (ovsené vločky, celozrnný chlieb, 1-2 para orechy denne) a zinok (ovsené vločky, mak, tekvicové semiačka, kešu, slnečnicové semiačka).

krabickaIC

Čo s vlasmi robí kolagén?

Viete, odkiaľ ľudia nekonzumujúci živočíšne produkty čerpajú vitamín B12? Z tabletiek, sprejov a tí odvážnejší z injekcií. To však neznamená, že svojmu organizmu ubližujú, práve naopak. Vedome zabraňujú tomu, aby ich telo malo nedostatok živín, ktoré potrebuje na zdravé fungovanie.

S predchádzajúcim príkladom sme chceli poukázať na to, že predsudky voči výživovým doplnkom sú mnohokrát úplne zbytočné. Súhlasíme s tým, že primárne by sme sa mali zameriavať na príjem vitamínov a živín zo stravy, no niekedy to nie je možné. Tak ako telo vegánov nedokáže samé vyprodukovať vitamín B12, podobne sú na tom ľudia s kolagénom po 40. roku života. Síce ide o dôležitú bielkovinu, po 25. roku jeho prirodzená produkcia v organizme sa začne postupne znižovať. Zlou správou je to najmä pre tých, ktorým na mladom vzhľade, či už ide o vlasy alebo pleť, naozaj záleží a chcú si ho udržať čo najdlhšie. Ale v tomto momente prichádza na scénu kolagén ako zázračný elixír krásy a mladosti.

Žena a dlhé vlasy

Ak sa rozhodnete pre doplnenie kolagénu prostredníctvom tabletiek, odporúčame vám vyhýbať sa impulzívnemu nákupu. Venujte dostatok času správnemu výberu, aby ste zbytočne nevyhodili peniaze za nekvalitný produkt so slabým alebo žiadnym účinkom. Pozrite sa na to, ako je daný kolagén vyprodukovaný, či ide o práškový kolagén alebo o tekutý kolagén. Ak je hydrolizovaný, čiže vyrobený za studena, vybrali ste sa tou správnou cestou. Takýto telo spracuje ľahšie, cez membránu tráviaceho systému. Odborníci upozorňujú aj na dôležitosť spôsobu vstrebávania. Bioaktívny alebo tzv. živý kolagén v tomto kontexte vyhráva, pretože ho telo vníma tak, ako by ho vyprodukovalo samé.

Uverejnené ako PR článok.