Ako často zájsť k zubárovi, gynekológovi, urológovi či všeobecnému lekárovi? Pripravili sme si pre vás krátky prehľad harmonogramu návštev lekárov. Tráviť čas v čakárni u lekára neobľubuje takmer nik. Pravidelná preventívna prehliadka je však potrebná preto, aby ste sa v čakárňach neobjavovali viac ako je nutné.
Návšteva všeobecného lekára
Pravdepodobne najčastejšie sa stretávate so svojim obvodným lekárom. Toho by ste mali navštíviť minimálne raz za dva roky. Ak ste ale registrovaným darcom krvi alebo orgánov nárok na prehliadku máte raz za rok. Počas prehliadky u všeobecného lekára sa dozviete najmä o svojom zdravotnom stave. Podstúpiť by ste mali komplexné vyšetrenie tela, hematologické a biochemické vyšetrenia, preskúmanie rodinnej anamnézy či životného štýlu.
→ Všeobecný lekár – 1x za 2 roky
Prehliadka u gynekológa
Komplexné gynekologické vyšetrenie by mali obsahovať ženy po dosiahnutí 18 rokov alebo od prvého tehotenstva raz do roka. U žien od 40 do 69 sa taktiež raz za 2 roky vykonáva i RTG mamografia. Gynekológ musí pri každej prehliadke vykonať i palpačné vyšetrenie prsníkov.
→ Gynekológ – 1-krát za rok
Vyšetrenie u urológa
Do veku 50 rokov by ste mali vidieť svojho urológa minimálne raz za 3 roky. Okrem chemického rozboru krvi na prítomnosť antigénu a kreatínu je taktiež testovaný moč. Pacient samozrejme podstupuje i vyšetrenie, palpačné vyšetrenie prostaty cez konečník palpačné vyšetrenie semenníkov, ultrazvukové vyšetrenie močových ciest a taktiež obličiek.
→ Urológ – 1-krát za 3 roky
Preventívna gastroenterologická prehliadka
Na prehliadku konečníka a hrubého čreva by ste mali za špecialistom zájsť raz za 10 rokov. Samozrejme v prípade pacientov so zvýšeným rizikom prepuknutia ochorenia je potrebné kolonoskopiu podstúpiť častejšie – raz za 5 rokov.
→ Gastroenterológ – raz za 10 rokov
Návšteva stomatologickej ambulancie
Návšteva zubára je pre mnohých nočnou morou, pri preventívnej prehliadke chrupu sa ale nemusíte ničoho obávať. Prehliadku chrupu musíte od 18 roku podstúpiť aspoň raz v kalendárnom roku. Okrem chrupu je vám stomatológ povinný skontrolovať parodontu, mäkké tkanivá ústnej dutiny, vzájomné postavenie zubov, zubné náhrady, či dentálnu hygienu.
→ Stomatológ – raz za kalendárny rok
Samozrejme, ak sa u vás vyskytnú nejaké zdravotné problémy je potrebné navštíviť špecialistu, čo najskôr.
Na prehliadku by ste sa mali samozrejme pripraviť. Na odbery je väčšinou potrebné prísť nalačno či doniesť si vzorku moču. Ak máte u gynekológa naplánovaný i ultrazvuk, mali by ste prísť s plným močovým mechúrom. Ak si nie ste istý v akom „stave“ sa máte u lekára ukázať pokojne sa poraďte s lekárom či zdravotnou sestrou, no spravidla dostanete pokyny už pri samotnom objednaní.
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.