10 + 1 rád, ako sa zbaviť stresu

Dostávate sa často do stresových situácií? Potom iste viete, že to nie je nič príjemné. Prinášame vám 10 + 1 rád, ako sa zbaviť stresu. Takže, ako môžete zostať v pohode?

Čo je to stres?

Stres je považovaný za jednu z novodobých civilizačných chorôb. Je to akákoľvek situácia, ktorá nepriaznivo vplýva na ľudský organizmus a vychyľuje ho z rovnovážneho stavu. Môže súvisieť s nedostatkom času, náročnosťou zamestnania, ale i bežnými ochoreniami a poraneniami.

Dostaňte stres pod kontrolu

Občasný stres podľa odborníkov nie je škodlivý. Dokáže vás povzbudiť k činu a lepším výkonom. Problém je, ak zažívate stres často. Pri strese sa do krvi dostávajú stresové hormóny, čo môže viesť k podráždenosti, únave či nespavosti. Objavujú sa tiež búšenie srdca, bolesti hlavy a žalúdka, zvýšený krvný tlak či tráviace ťažkosti. Dlhodobý stres môže mať vážne následky na vaše duševné i telesné zdravie – môže viesť napríklad k srdcovo-cievnym ochoreniam, cukrovke a inými problémom. Preto musíte dostať stres pod kontrolu. Máme pre vás niekoľko tipov, ako sa zbaviť stresu.

Relax s jogou - Wellness Magazín
[Viacheslav Iakobchuk] © 123RF.com

#1 Zhlboka dýchajte

Hlboké dýchanie je zväčša prvou pomocou pri tom, ako sa zbaviť stresu. Okysličí krv, zníži krvný tlak a pulz a dokáže uviesť telo do stavu pokoja. Skúste 10 hlbokých nádychov a výdychov. Dýchajte nosom, po každom nádychu na chvíľu zadržte dych, a až potom vydýchnite.

#2 Dajte si žuvačku

Žutie žuvačky dokáže zvýšiť prietok krvi do mozgu, čo odvedie pozornosť od iných stresov, ktorým ste vystavený.

#3 Použite protistresovú loptičku

Nie, nie je to nezmysel. Protistresová loptička naozaj pomáha. Táto jednoduchá pomôcka dokáže stres okamžite zmierniť, a ešte pritom posilňujete prsty a ruky.

View this post on Instagram

So I’m back at uni and, needless to say, my anxiety can make attending lectures and seminars difficult. I’ve recently started taking these stress balls to classes which is really helping me so far. As well as giving my hands something to do when I’m not writing, squeezing them provides an outlet for my anxiety and also helps me concentrate. I would strongly recommend to anyone struggling with anxiety, or any illness that makes concentration difficult, investing in something like this. I come away from lectures and seminars feeling like I’ve learned something rather than annoyed with myself for constantly fidgeting and tuning in and out of what’s being said. 🤚🏻🔴 #mentalhealthawareness #mentalhealthsupport #mentalillness #mentalillnessrecovery #mentalillnessawareness #mentalillnessisreal #anxiety #generalisedanxietydisorder #stress #anxietyrelief #anxietyrecovery #anxietyhelp #stressball #stressballs

A post shared by Hannah🌤 (@healing_through_art_) on

#4 Pustite to zo seba

Stres často spôsobuje frustrácia z hádky či nezvládnutej situácie. Zverte sa dobrému priateľovi. Jeho podpora vás upokojí.

#5 Spravte si masáž

Jedným z efektívnych prostriedkov boja proti stresu je jednoduchá automasáž. Napríklad jednoduché krúživé pohyby pri koreni nosa utišujú bolesť hlavy a priaznivo pôsobí na nervovú sústavu. Uvoľnenie prináša aj masáž hlavy – ľahko pritlačte prst uprostred hlavy a krúžte ním v smere hodinových ručičiek.

#6 Vypite si čaj

Upokojiť vás môžu aj rôzne bylinkové čaje, napríklad levanduľový či harmančekový. Navodia príjemnú atmosféru a zlepšia vám náladu.

#7 Pomôžu vám vône

Aromaterapia je známy prostriedok, ako sa zbaviť stresu a napätia. Stres dokážu zmierniť vône, ako sú napríklad levanduľa alebo jazmín.

#8 Pustite si hudbu

Príjemná hudba znižuje úroveň stresu a napätia. Pozitívny vplyv na upokojenie organizmu majú hlavne sláčikové nástroje, ale aj relaxačná hudba s motívom zvukov prírody.

#9 Cvičte jogu

Joga je cvičenie, ktoré dokáže zvýšiť energiu a odstrániť problémy s nespavosťou. Najlepšie samozrejme je, ak jogu cvičíte pravidelne. Niekoľkominútové cvičenie vám však pomôže aj vtedy, keď na vás príde stres.

Náš tip: Inštruktori jogy, ktorých sa oplatí odoberať na Youtube

#10 Myslite pozitívne

Ak sa niečo pokazí a vy sa dostanete do stresu, pokúste sa v pokoji rozmyslieť, ako by sa to dalo urobiť znova a iným spôsobom. Je to účinný prostriedok, ako sa zbaviť stresu.

#11 Nezabudnite na prevenciu

Jednoduchšia je vždy prevencia ako boj proti už vzniknutému stresu. Pokúste sa preto organizovať prácu tak, aby sa dala reálne splniť. Nenechávajte si úlohy na poslednú chvíľu. Stanovte si priority a uvedomte si, čo je pre vás najdôležitejšie. Užívajte si relax v prírode alebo si doprajte wellness pobyt. Nechajte vyplavovať hormóny šťastia počas fyzických aktivít, ako sú tanec či plávanie. Budete viac vyrovnaný, a to vám pomôže ľahšie zvládnuť stresové situácie, keď sa v nich ocitnete.

Zdroje: https://podnikam.sk/ http://www.eldhwen.sk/ https://www.magazinzdravie.sk/ https://zdravie.pravda.sk/ https://svetevity.sk/